2009. április 20., hétfő

Karesz baja a Te bajod is?

cv

Képzeld, mi történt nemrég!

Összefutottam Karesszal, egy rég nem látott, fiatal focista barátommal.
Váltottunk pár szót, de végig éreztem, hogy valami nyomasztja, nem is kellett sokáig várnom, ő maga hozta fel a témát.
„Tanácstalan vagyok. Az elmúlt két hétben ugyan úgy, mint eddig, keményen hajtok, edzek, beleadok mindent, mégis látványosan romlik a teljesítményem. Hogy lehet ez?”
Régóta ismerem a srácot, lelkes és tehetséges focista. Nem kérdezne, ha nem lenne komoly a probléma, és ha nem érdekelné őszintén a véleményem. Ezért leültem vele egy közeli padra és elbeszélgettünk.

Részletesen elmeséltettem vele, mi minden történik az edzésén, és ő lelkesen mesélt is nekem a feladatokról, a hétvégi meccsekről.
Úgy láttam, minden rendben. De akkor hol lehet a hiba?

Tovább faggattam, majd hirtelen beugrott, amit az elején mondott. Hogy az elmúlt két hétben jelentkezett nála a látványos teljesítményromlás. Mivel nagyjából ugyanígy, azaz 2 hete van igazán jó idő, azonnal rákérdeztem, tart-e a csapata edzés közben ivó-szünetet?
Mondta, amit már sejtettem: csak esetlegesen.
„- És akkor edzés után bepótolod?
- Persze, alig várom, hogy vége legyen az edzésnek és bemenjünk az öltözőbe, rácuppanok a csapra és teleiszom magam!
- Értem. És mennyit eszel edzés után vacsorára?
- Mire hazaérek, már nem vagyok nagyon éhes, nem eszem túl sokat.”














Megjött a tavasz, és vele együtt a napsütéses edzések, a jó idő....
...és itt van a kutya elásva!

Elmondom neked is, amit neki tanácsoltam - remélem Te is legalább annyira jó hasznát veszed majd, mint ő!

►A hőmérséklettől és az edzés intenzitásától függően, az edzésbe rendszeres időközönként frissítő szüneteket kell tartani, hogy az elvesztett folyadékot pótolhassák a játékosok!
►Ügyelned kell arra, hogy kulacsodban ne szénsavas, vagy cukros üdítő legyen!
►A szünetekben csak pár kortyot igyál, mert ha teleiszod magad, az lerontja az edzésmunkát!
►Ha edzés közben apró kortyokkal frissíted magad, az edzés után se lesz szükséged extra mennyiségű folyadékpótlásra, így nem telsz el, és rendesen tudsz majd vacsorázni!

Mindig figyelj oda saját tested jelzéseire!
A tudatos folyadékpótlás, ez az apró, de fontos ismeret az egész nyári szezonban végigsegít téged, hogy továbbra is a lehető legjobb formádat hozhasd az edzésen és a meccseken is!

Üdv:
István

Ui: Karesz tegnap este lelkesen hívott fel telefonon! Mióta kiveséztük, hogy hol a hiba, visszatért a formája, ráadásul csapatában már a többiek is elkezdtek figyelni a tudatos folyadékbevitelére. Megbeszélték az edzővel, hogy szólnak, ha szomjasak, de nem élnek vissza a helyzettel, hisz nem lehet lógás alapja az ivásszünet.

;) Küldd tovább ezt a bejegyzést barátaidnak, csapat társaidnak, edződnek is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, megjegyzés írásnál mindig légy udvarias, és vállald a neved. Köszönöm!